måndag 14 november 2011

Molnig hängselklänning

Vid ett tillfälle för rätt så länge sedan fyndade jag en bit molntyg på Kupan för en selma eller så. Först sydde jag den här Gynthers-blusen till lillasyster. Av det som var kvar sen klippte jag till den här klänningen åt storasyster. Men sen blev den på något vis bortglömd i en hög i syrummet. Jag har visserligen förstorat så att tanken var att den skulle räcka till storasyster, men som hon har växt i sommar så undrade jag om den verkligen skulle räcka till henne nu. Men jo då, det är en bra modell så till vida att den räcker till ganska länge. Med en långärmad tröja under och strumpbyxor så fungerar den även nu under kommande vinter. Inte så dumt att få lite sommar-feeling och glad färg mitt i det november-gråa heller ju!
Mönstret är Gynther förstås, använde samma gröna snedslå från Bibbis till den här som till blusen. Och faktiskt likadana gröna knappar (från 70-talsgömmorna) också.

Posted by Picasa

3 kommentarer: