fredag 31 maj 2013

Djupdykning bland Ufon #del 2#



Lite mera som "legat till sig" länge i ufo-lådan har blivit färdiga. Den här kjolen började med en tankevurpa. Klippte till linning och en kjoldel, sen var tyget slut :P Efter ett tag beställdes en bit till från SoS rea, men den hamnade i tyghyllan bra länge innan en till kjoldel blev klippt. Sen låg den där igen...
Återigen säger jag bara att det är tur att jag har döttrar som går i storlekarna efter varann. Den var tänkt åt Storasyster, men får nu bli till Lillasyster. Den är sydd i babycord så den är lite mer åt vår/höstkjol så gissningsvis får den ligga till sig återigen. Men nu i garderoben istället för ufo-lådan.
Mönstret från Allt om Handarbete 8/2009


Vid något tillfälle hade jag fått för mig att sy ihop lappar, men till vad minns jag inte. När jag nu satt med biten framför mig kom jag på att det passade perfekt längd-och höjdmässigt till symaskinen. Med några bitar som blivit över från gardinsömnad så räckte det till ett överdrag åt "trotjänaren". Betydligt roligare än det i plast som följde med maskinen.

Dykningen fortsätter, jisses vad mycket man kan samla på sig i en ufo-låda ;)


1 kommentar:

Fangoria sa...

Ja visst är det nyttigt att dyka ner i UFO-lådan då och då! =)